Email

sekretariat@zs7.edu.pl

Adres

ul. Ogrodowa 49, 16-400 Suwałki

Zasady rekrutacji

Nabór do naszej szkoły prowadzony jest elektronicznie za pośrednictwem systemu Vulcan. Kandydaci proszeni są o rejestrację w systemie.

Oceny brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

Technikum

  • Język polski
  • Matematyka
  • Język obcy
  • Jeden przedmiot z najwyższą oceną spośród: biologia, chemia, fizyka

Branżowa Szkoła I stopnia

  • Język polski
  • Matematyka
  • Biologia
  • Jeden przedmiot z najwyższą oceną spośród: chemia, fizyka

Wymagane badania lekarskie na poszczególnych kierunkach

Każdy kandydat do naszej szkoły musi przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu. Badania są wymagane dla wszystkich kierunków kształcenia i powinny być przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy. Skierowanie na badania lekarskie można odebrać w Sekretariacie Uczniowskim.
Uwaga!
Pełnoletni kandydaci oraz słuchacze kwalifikacyjnych kursów zawodowych ponoszą koszty przeprowadzanych badań dotyczących:
  • oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu nauki art. 21 a ustawy o służbie medycyny pracy ( t.j. Dz. U. 2022.437. )
  • wydawanie orzeczeń z art. 75 ust. 1. pkt 8 ustawy o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 ( t.j. Dz. U. 2023. 622 )

Wymagane dokumenty

Dokumenty obowiązkowe

  • Wniosek o przyjęcie do szkoły – generowany automatycznie w systemie elektronicznej rekrutacji NABÓR, składany w szkole pierwszego wyboru w terminie naboru.
  • Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
  • Zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
  • Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane przez lekarza medycyny pracy.
  • Dwie fotografie podpisane na odwrocie (imię i nazwisko).

Dokumenty dodatkowe

  • Zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów na szczeblu wojewódzkim lub wyższym.
  • Opinia w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunków kształcenia ze względu na stan zdrowia, wydana przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (dla kandydatów z problemami zdrowotnymi).
  • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność kandydata.
  • Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności kandydata lub członków jego rodziny.
  • Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
  • Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.
Uwaga!
Nabór elektroniczny nie dotyczy kandydatów do klas wielozawodowych branżowej szkoły I stopnia. Dokumenty rekrutacyjne do pobrania w Sekretariacie Uczniowskim.

Ważne terminy

Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznych: pięcioletnich techników, trzyletnich branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2025/2026
Rodzaj czynności
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym
Termin w postępowaniu uzupełniającym
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku, o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego)
od 12 maja 2025 r.
do 23 czerwca 2025 r.
do godz. 15:00
od 22 lipca 2025 r.
do 25 lipca 2025 r.
do godz. 15:00
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zmianę szkół, do których kandyduje oraz możliwość złożenia nowego wniosku
od 27 czerwca 2025 r.
do 8 lipca 2025 r.
do godz. 15:00
nie dotyczy
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych czynności
do 9 lipca 2025 r.
do 29 lipca 2025 r.
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez prezydenta okoliczności wskazanych w tych oświadczeniach
do 14 lipca 2025 r.
do 4 sierpnia 2025 r.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
15 lipca 2025 r. o godz. 10.00
5 sierpnia 2025 r. o godz. 10.00
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badania lekarskie
od 12 maja 2025 r.
do 16 lipca 2025 r
od 22 lipca 2025 r.
do 6 sierpnia 2025 r.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu
do 18 lipca 2025 r. do godz. 15.00
do 11 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
21 lipca 2025 r. o godz. 10.00
12 sierpnia 2025 r. o godz. 10.00
Poinformowanie kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole
21 lipca 2025 r. do godz. 14.30
12 sierpnia 2025 r. do godz. 14.30
Szczegółowy harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2025/2026 dostępny jest do pobrania poniżej. Prosimy o zapoznanie się z terminami składania dokumentów i innymi kluczowymi datami.

Najczęściej zadawane pytania

Tak, wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki i języka obcego są kluczowym elementem rekrutacji. Punkty z egzaminu są przeliczane zgodnie z zasadami rekrutacji i dodawane do punktów za oceny na świadectwie oraz inne osiągnięcia, takie jak udział w konkursach. Wyższe wyniki zwiększają szanse na przyjęcie na wybrane kierunki.

Kandydaci z problemami zdrowotnymi lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego powinni dostarczyć odpowiednie dokumenty, takie jak opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej lub orzeczenie o niepełnosprawności. Dokumenty te należy złożyć jako dokumenty dodatkowe w procesie rekrutacji. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Sekretariatem Uczniowskim, aby uzyskać wsparcie w doborze odpowiedniego kierunku kształcenia.

Dyrektor szkoły podstawowej poświadcza zgodność od jednej do trzech kopii z oryginałem świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty.

Procedurę odwoławczą należy rozpocząć wystąpieniem do komisji rekrutacyjnej o uzasadnienie odmowy przyjęcia do szkoły w ciągu trzech dni od dnia opublikowania listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. Odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wnosi się do dyrektora szkoły.

W roku szkolnym  przeprowadza się rekrutację uzupełniającą. Jeśli w wyniku postępowania kandydat nie zakwalifikuje się do żadnej ze szkół, będzie mógł ubiegać się o przyjęcie do szkół, w których po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego nadal będą wolne miejsca (lista takich szkół zostanie zamieszczona na stronie internetowej Kuratorium Oświaty)

Wniosek o przyjęcie do szkoły może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych publicznych szkół (zespół szkół nie jest szkołą, szkołą jest technikum, liceum, branżowa szkoła I stopnia), chyba że organ prowadzący szkoły ponadpodstawowe dopuści możliwość składania wniosku do więcej niż trzech wybranych publicznych szkół.
W przypadku Opola wniosek o przyjęcie absolwenta szkoły podstawowej do publicznych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez miasto Opole można składać do 6 szkół, które prowadzą takie postępowanie.

Kandydaci mają możliwość podpisania wniosku w systemie poprzez podpis elektroniczny (profil zaufany),
a także dodanie do wniosku dokumentów potwierdzających kryteria ustawowe. Niemniej kandydaci mają możliwość zaniesienia wydrukowanego wniosku bezpośrednio do szkoły I wyboru.

Kolejność zgłoszeń nie ma znaczenia. O przyjęciu do szkoły decyduje  liczba zgromadzona przez Ciebie  punktów.

Wnioski złożone po terminie i niekompletne, nie biorą udziału w rekrutacji. Jeżeli zapomniałeś złożyć wniosek
w terminie, będziesz mógł wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej w szkole, która wykaże wolne miejsca.

Nie ma ograniczeń w wyborze liczby klas w  wybranych przez Ciebie szkołach: – wybierz więcej niż jedną klasę
(im więcej klas wybierzesz, tym większe masz szanse na dostanie się do szkoły).

Dopóki wniosek złożony w systemie nadaje się do edycji, można w nim dokonywać zmian, tzn. zmienić kolejność wybranych szkół i wybrać inną szkołę pierwszego wyboru. Ale zmiana listy preferencji nie może odbyć się tylko
w systemie. Trzeba wycofać wniosek i dokumenty ze szkoły dotychczas wskazywanej jako pierwsza na liście, wprowadzić poprawki i przekazać je do nowo wybranej. Innymi słowy: uczeń musi zostać wykreślony z listy chętnych kandydatów z jednej szkoły i wpisany w tej drugiej.

Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać w trakcie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych to 200.
Połowę z nich uczeń ma szansę zdobyć za dobry wynik na egzaminie ósmoklasisty, a drugą połowę – za oceny na świadectwie, szczególne osiągnięcia czy działalność dodatkową (np. wolontariat).

Rozwijaj pasje, zdobywaj przyszłość – dołącz do ZS CKR Suwałki!

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Suwałkach – miejsce, gdzie rozwijamy pasje i przygotowujemy do przyszłości w przyjaznej atmosferze.
Kontakt
© 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Suwałkach. Wszelkie prawa zastrzeżone.